Календарно
– тематичне планування уроків світової літератури
№
|
Тема уроку
|
ДАТА
|
Примітка
|
Розділ «ВСТУП»
|
|||
1
|
Художня література як мистецтво
слова. Сонет Вільяма
Вордсворта «До
прекрасного"як гімн художній творчості.
|
04.09
|
|
2
|
Місце національних культур у
всесвітньому літературному процесі,
їх взаємодія та взаємовплив.
Веди як пам’ятка світової літератури.
|
06.09
|
|
3
|
Феномен Біблії та секрети її
популярності. Знайомство з Біблією як пам’яткою світової літератури.
|
11.09
|
|
4
|
Духовне та художнє багатство
Корану. Коран як пам’ятка світової
літератури.
|
13.09
|
|
5
|
Урок позакласного
читання №1. Ідея кохання, «сильнішого за смерть», у біблійній «Пісні над Піснями» та
повісті О. Купріна «Суламіф»
|
18.09
|
|
6
|
Контрольна робота
№1 з теми «Вступ. Найвідоміші
пам’ятки словесного мистецтва»
|
20.09
|
|
Розділ «ЛЮДИНА ТА ЇЇ СВІТ У
ДАВНІХ ЛІТЕРАТУРАХ»
|
|||
7
|
Антична література як вихідна
основа європейських культур. Людина та її світ в античній літературі.
|
25.09
|
|
8
|
Сенс мандрівки аргонавтів за
золотим руном відповідно до уявлень давніх греків про світ і людину.
|
27.09
|
|
9
|
Втілення у циклі троянських
міфів ідей родової єдності та засудження війни.
|
02.10
|
|
10
|
Урок позакласного
читання №2. Морально – філософський сенс циклу фіванських міфів. Трагізм долі Едіпа
та Антігони.
|
04.10
|
|
11
|
Гомер - легендарний основоположник
європейської літератури.
Провідні ідеї та гуманістичний
пафос поеми Гомера «Іліада»
|
09.10
|
|
12
|
Урок розвитку мовлення №1. Втілення в поемі Гомера «Іліада» античного ідеалу воїна
– героя. Порівняльна характеристика Ахілла та Гектора.(усно)
|
11.10
|
|
13
|
Гомер. Поема «Одіссея».
Особливості художнього світу. Провідні ідеї твору.
|
16.10
|
|
14
|
Шлях Одіссея як шлях
випробувань характеру і розуму людини.
|
18.10
|
|
15
|
Роль давньогрецької лірики у
розвитку античної літератури.
Специфіка елегій Тіртея та
ямбів Архілога у декламаційній
ліриці.
|
23.10
|
|
16
|
Синтез поезії та музики у давньогрецькій мелічній ліриці
(до розуміння оди Сапфо«До богів подібний…»)
|
25.10
|
Напам’ять
|
17
|
Утвердження самоцінності людської особистості та її
почуттів
у ліриці Анакреонта. Вплив давньогрецької лірики на
всесвітній літературний процес.
|
06.11
|
|
18
|
Театр у Давній Греції. Провідні ідеї трагедій Есхіла «Прометей закутий»
|
08.11
|
|
19
|
Трагедія Софокла «Антігона» як гімн людині.
|
13.11
|
|
20
|
Література Давнього Риму. Публій Вергілій Марон – творець давньогрецького героїчного епосу.
|
15.11
|
Напам’ять
|
21
|
Сенс зображення шляху головного героя у поемі Вергілія
«Енеїда»
|
20.11
|
|
22
|
Контрольна робота №2. Контрольний твір «Еней – людина Долі. Характеристика образу Енея як
античного епічного героя» (за поемою
Вергілія «Енеїда»)
|
22.11
|
|
23
|
Філософське осмислення життя та художнє втілення мотиву
увічнення пам’яті про поета у його творчості у віршах Квінта Горація Флакка. (Аналітичне дослідження поезій «До Манлія Торкванта» та «До Мельпомени»)
|
27.11
|
|
24
|
Публій Овідій
Назон.
Провідні мотиви лірики. Аналіз вірша
«Зима на чужині» (Зі збірки «Скорботні елегії», книга
ІІІ, елегія Х)
|
29.11
|
|
25
|
«Метаморфози» Публія Овідія Нарона як «золота легенда»
античності.
|
03.12
|
|
Розділ «ЖАНРОВО – ТЕМАТИЧНЕ
РОЗМАЇТТЯ
СЕРЕДНЬОВІЧНОЇ ЛІТЕРАТУРИ»
|
|||
26
|
Середньовіччя як історична і культурна доба, її
хронологічні межі
|
06.12
|
|
27
|
Із китайської лірики. Співвідношення художніх
світів у вершинній поезії Лі Бо.
|
10.12
|
|
28
|
Провідні мотиви та особливості їх художнього втілення у
віршах китайського поета Ду Фу.
|
13.12
|
|
29
|
Із персько – таджицької лірики. Гуманістичний пафос і новаторський характер
поезії Рудакі і Гафіза.
|
17.12
|
|
30
|
Людина – центр художньої моделі світобудови у ліриці Омара Хайяма.
|
20.12
|
Напам’ять
|
31
|
Контрольна робота №3. з тем «Людина та її світ у давніх літературах»,
«Жанрово – тематично розмаїття середньовічної літератури»
|
24.12
|
|
32
|
Урок розвитку мовлення №2. Навчальний твір. Основні
принципи написання есе на матеріалі поетичних творів з вивченої теми.
|
27.12
|
ІІ семестр 8 клас
№
|
Тема уроку
|
ДАТА
|
Примітка
|
33
|
Жанрово – тематичне і стильове багатство лірики трубадурів.
Твори Джауфре Рюделя та Бертрана де
Борна як художнє втілення світосприйняття західноєвропейського лицарства.
|
15.01
|
|
34
|
Відтворення повноти і радості земного життя у поезії вагантів.
|
17.01
|
|
35
|
«Пісня про
Роланда» - перлина французького героїчного епосу.
Історична правда та вигадка у творі. Аналітична робота
над змістом поеми (розділи 1 – 64)
|
22.01
|
|
36
|
Провідні ідеї «Пісні про Роланда», специфіка їх
художнього втілення у поемі.
|
24.01
|
|
37
|
Доля Роланда та його побратимів – це трагедія Франції
чи її слава? Роланд – головний герой епосу.
|
29.01
|
|
РОЗДІЛ «ЗЛЕТ ЛЮДСЬКОГО ДУХУ В ЛІТЕРАТУРІ
ПЕРЕДРЕНЕСАНСУ І ДОБИ ВІДРОДЖЕННЯ В ЄВРОПІ»
|
|||
38
|
Данте Аліг’єрі –геніальний предтеча
Європейського Ренесансу. «Божественна комедія» як філософсько – художній
синтез середньовічної культури.
|
31.01
|
|
39
|
У пошуках «правоти путі». Сенс мандрівки героя поеми до
потойбічного світу
|
05.02
|
|
40
41
|
Тема 1. У пошуках «правоти путі». Сенс мандрівки героя поеми
до потойбічного світу
Тема 2. «Цінності художньої моделі світу «Божественної
комедії» Данте Аліг’єрі та їхня роль у культурно – історичному розвиткові
людства.
|
07.02
|
|
42
|
Витоки та сутність світоглядно- естетичного перевороту
доби Європейського Відродження.
|
12.02
|
|
43
|
Франческо
Петрарка.
«Книга пісень». Художня і психологічна своєрідність лірики Петрарки. Аналіз
сонетів «Благословенні місяць, день і рік…», «Як не любов, то що ж це бути
може?»
|
14.02
|
Напам’ять
|
44
|
Світ кохання у сонетах Петрарки.
|
19.02
|
|
45
|
Джованні Боккаччо. Композиційне і тематичне
багатство збірки новел «Декамерон». Аналіз оповідки дев’ятої з «Дня п’ятого»
|
21.02
|
|
46
|
Відображення у «Декамероні» найкращих душевних якостей
і Поривань людини. Аналітичне прочитання десятої оповідки з «Дня десятого»
|
26.02
|
|
47
|
Урок розвитку мовлення №3. Твір – роздум на основі
фрагмента «Похвального слова Глупоті» Еразма Роттердамського (розділ ХХІХ).
«Розум чи почуття?. Що є важливішим у житті людини?» (усно)
|
05.03
|
|
48
|
Контрольна робота № 4 з теми «Література
передренесансу і доби Відродження в Європі»»
|
07.03
|
|
49
|
Урок позакласного читання №3. «Похвальне слово Глупоті»
Еразма Роттердамського (розділ ХХІХ).
|
28.02
|
тематична
|
РОЗДІЛ «ЛІТЕРАТУРА ВІДРОДЖЕННЯ»
|
|||
50
|
Мігель де
Сервантес Сааведра. Трагізм долі письменника. Задум та жанрова специфіка роману «Дон Кіхот
з Ламанчі». Аналіз першого розділу твору.
|
12.03
|
|
51
|
Шляхами Іспанії услід за Дон Кіхотом та Санчо Пансою.
Мандри
Дон Кіхота у пошуках справедливості.
|
14.03
|
|
52
|
Романтизм Дон Кіхота та розсудливість Санчо Панси.
Очікувані та реальні наслідки вчинків Дон Кіхота.
|
19.03
|
|
53
|
Художня модель життя Іспанії на межі 16 – 17 ст. у
зображенні Сервантеса за романом «Премудрий гідальго Дон Кіхот з Ламанчі» та
сутність основного конфлікту твору.
|
21.03
|
|
54
55
|
Тема 1.Четвертий похід Дон Кіхота тривалістю у вічність. Дон
Кіхот – «вічний образ» світової літератури.
Тема 2.Дон Кіхот – «вічний образ» світової літератури
|
02.04
|
|
56
|
Урок розвитку мовлення №4. Твір – відвертість « Хто
він, Дон Кіхот: Дивак? Безумець?
Герой?»
|
04.04
|
|
57
|
Вільям Шекспір – геніальний англійський поет і
драматург доби Відродження. «Шеспірівське питання» в літературознавстві.
|
09.04
|
|
58
|
Художня картина світу і людини в сонетах В. Шекспіра.
|
11.04
|
Напам’ять
|
59
|
Вільям Шекспір. Трагедія «Гамлет». Сутність
основного конфлікту
у зв’язку з
філософсько – моральним сенсом трагедії. Аналітичне дослідження тексту.
|
16.04
|
|
60
|
Сутність основного конфлікту у зв’язку з філософсько –
моральним сенсом трагедії Аналітичне дослідження тексту.
|
18.04
|
Напам’ять
|
61
62
|
Тема 1. Сутність основного конфлікту у зв’язку з філософсько
– моральним сенсом трагедії Аналітичне дослідження тексту.
Тема 2.Суперечливість і багатогранність шекспірівських
характерів (до розуміння специфіки системи образів трагедії)
|
23.04
|
|
63
|
Суперечливість і багатогранність шекспірівських
характерів ( до розуміння специфіки системи образів трагедії)
|
25.04
|
|
64
|
Гамлет – «вічний образ» світової література тури.
Відображення кризи ренесансних ідеалів у трагедії В. Шекспіра.
|
30.04
|
|
65
|
Відображення кризи ренесансних ідеалів у трагедії В.
Шекспіра
|
07.05
|
|
66
|
Контрольна робота №5. Твір.
«Характеристика Гамлета з трагедії В. Шекспіра «Гамлет»
|
14.05
|
|
67
|
Урок позакласного читання №4. В. Шекспір «Ромео і Джульєтта»
Непримиримі конфлікти – основа композиції роману.
|
16.05
|
|
68
|
Контрольна робота №6. з теми «Література доби Відродження»
|
21.05
|
|
69
70
|
Тема 1. Узагальнення і систематизація вивченого.
Інтелектуальне змагання «Своя гра» (за матеріалом курсу «Зарубіжна література
. 8 клас»)
Тема 2. Узагальнення і систематизація вивченого. Визначення
рівня сформованості читацьких умінь і навичок восьмикласників.
|
23.05
|
тематична
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий